27 grudnia 2024

Te przekonania utrudniają Ci prowadzenie biznesu

Prowadzenie własnego biznesu nie należy do najłatwiejszych zajęć. Wielu z nas zaczyna z poczuciem, że od teraz nasze życie zmieni się na lepsze, ale wcale nie musi tak być. W zasadzie to nasze błędne przeświadczenia o biznesie i nadzieja, że wszystko uda nam się bez wkładania zbyt wiele od siebie, najczęściej przyczyniają się do upadku małych firm. Niektóre z nich uniemożliwiają nam nawet działanie w racjonalny sposób.

Nie wypada upominać się o swoje


Wielu zaczynających pracę na swoim osób jest przekonanych, że upominanie się o swoje pieniądze albo realizację zamówienia jest niewskazane i wszystko, co możemy zrobić, to czekać. Rzeczywistość bywa jednak okrutna i jeśli ktoś jest monopolem na rynku albo dostał od nas wszystko, czego chciał, może zupełnie nas ignorować. Często działanie w naszej sprawie zaczyna się po tym, jak zwrócimy na siebie uwagę. Jeśli uważasz, że upominanie się o swoje zahacza o żebranie, to nigdy nie uda Ci się wyegzekwować tego, na czym Ci zależy. Nie bój się prosić i żądać, bo niczego nie dostaniesz.

Klient sam nas w końcu znajdzie


Jako przedsiębiorcy nie wolno Ci tak myśleć. Owszem, jest duża szansa, że ktoś nas w końcu znajdzie, ale nie zrobi tego, jeśli mu się nie pokażemy. Wynajmując lokal w centrum miasta, stajemy się widoczni, ale na nic się to szczególnie nie przekłada. Ktoś może do nas wstąpić z ciekawości, ale będą to bardzo nieliczni klienci, z których się nie utrzymamy. Musimy zadbać o reklamę i rozpoznawalność sami. Nie zakładaj, że zainteresowany klient znajdzie Cię w Google albo na Instagramie, bo tam czekają na niego setki wyników. Ty musisz pokazać klientowi, że jesteś warty jego zaufania.

Konkurencja jest dla nas zagrożeniem


Faktem jest, że konkurencja może robić nam pod górkę, ale raczej nie planuje tego nocami i nie znęca się nad nami, kradnąc nam klientów. Konkurencja nie jest naszym wrogiem i to warto sobie zapamiętać. Zamiast skupiać się na tym, jakie wyniki osiągają inni, rób swoje i dawaj z siebie zawsze sto procent. To normalne, że osoba działająca na rynku dłużej będzie lepiej sobie na nim radziła, ale nie zmniejsza to w żadne sposób twoich szans na sukces. Automatyczne zakładanie, że konkurencja jest dla nas problemem, blokuje nas i demonizuje osoby, które w praktyce mogłyby stać się naszymi dobrymi współpracownikami.